wat algemene info - Reisverslag uit Padornelo, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu wat algemene info - Reisverslag uit Padornelo, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu

wat algemene info

Door: JoopenJP

Blijf op de hoogte en volg Jean-Pierre

21 Oktober 2008 | Spanje, Padornelo

Vrienden en vriendinnetjes,

Terwijl Joop de teksten over de wereld stuurt ben ik bezig geweest met het plaatsen van enkele foto´s.
Ook filmpjes zijn nu beschikbaar. Ik plaats steeds 2 nieuwe en verwijder de oude !.
Let op bij het afspelen van de filmpjes kan dit wel eens misgaan. Een filmpje word in 43 stukjes op het web gezet en het is dus niet ondenkbaar dat er ergens een foutje ontstaat. Start het gewoon nogmaals en dan komt het vast wel goed.

Met ons gaat het goed. Ik heb een paar dagen geleden last gekregen van mijn rechter knie. Daar had ik thuis ook al af en toe eens een steekje in gevoeld maar nu duurden de steekjes een uur of 3 per keer en dat 3 keer per dag ! Ik heb er een elastieken kousje omgedaan en dat ging een stuk beter. Nu we van de keienpaden af zijn is alles weer redelijk onder controle en zit het elastiekje weer in mijn tasje.
Joop heeft weer een klein blaartje op zijn voetje , maar ook dit is goed behandeld en zo goed als genezen. Hij heeft ook een schelleken van zijn bolleke afgelopen, het deureke was te laag !!

Als we hier klaar zijn gaan we eten en op pad naar het dorp. Vandaar met de bus of trein naar Ourense als het ons deze keer lukt natuurlijk. De afstand die we nog moeten afleggen is te ver om in de resterende dagen te doen, dus zullen we moeten FOEFFELEN !!.

Goed vriendjes weer wat wijzer geworden gaan we op pad, St-Jac wacht op ons.

Adios Joop& de JP

  • 21 Oktober 2008 - 18:14

    Mandy:

    ha die pa,nu weet je ook eens hoe het voelt om "dood te gaan".
    Maar je bent vast niet op de grond gaan zitten om te zeggen dat je echt niet meer verder kon, want jij laat je niet kennen. Succes met de rest van de tocht!!!
    Kus Mandy Sacha en Yannick

  • 21 Oktober 2008 - 18:19

    Weerman Willy:

    Beste Joop en JP
    hier een berichtje van jullie favoriete weerman.
    Hier in 't Sas is het redelijk weer, maar volgens de weerkaarten zal het bij jullie in Spanje wat minder worden.
    Maar goed, wat regen, hagel, sneeuw en ijzel wie maalt daar nou om.
    Ik zou zeggen : doe maar een lekkere dikke jas aan, dikke sokken en een wollen onderbroek. Dat laatste kan ik je nog wel opsturen, mijn vrouw heeft er nl nog wel een paar over.

    Weerman willy
    sas van gent.

    ps,
    ik zal een plaatje voor jullie draaien bij jullie favoriete radio-omroep ZRO Radio.

  • 21 Oktober 2008 - 20:08

    Gerard:

    Zo Joop de boven en de onderkant geschaaft ,
    zorg maar dat het middenste deel in redelijke staat blijft.
    anders kan je beter daar blijven denk ik zo maar.
    jullie zijn wel lang van de aardbodem verdwenen zeg , ik vreesde echt dat de wolven of beren een lekker maaltje aan jullie gehad hadden.
    maar achteraf bekeken welke beer kan tegen het luchtje van 30 km wandelen .
    volgens mij blijven ze mijlen van jullie vandaan.
    allee!! doe de Jacob de groeten van mij en zeg dat ik wel eens langs zal komen op de fiets.

    Gr Gerard



  • 22 Oktober 2008 - 10:36

    Dennis En Marloes:

    Ja mannen, jullie worden toch een dagje ouder he. Ik zal Dhr. Verbeek eens bellen, hij spaart mannen op leeftijd en brengt ze onder in een clubje genaamd FEYENOORD....
    In Iezendieke alles goed, de zon schijnt weer en gisteren bezoek gehad uit het Sasse.
    Vanuit Iezendieke: Ff op de tandjes bijten mannen, het einde komt in zicht.

    Gr Dennis en Marloes

  • 22 Oktober 2008 - 16:21

    Linda:

    stevige kuiten, die joop. ik hoop voor j-p dat die knietjes het volhouden tot het einde; een suggestie: laat joop het tempo aangeven. geniet van het smokkelen van het openbaar vervoer en verder veel stapplezier.

  • 22 Oktober 2008 - 18:26

    John Van Doorn:

    Joop,

    ik heb net al je dag verslagen gelezen. Het lijkt me een mooi avontuur met mooie vertelsel voor bij het open haard vuur tijdens de kerstdagen. Veel succes nog en veel sterkte!

    groetjes

    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jean-Pierre

Dit dagboek zal jullie meevoeren tijdens onze pelgrimage van Porto naar Santiago de Compostella en vervolgens naar de kustplaats Finesterre

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 19218

Voorgaande reizen:

13 Mei 2007 - 28 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: