11 dag 23 october - Reisverslag uit Silleda, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu 11 dag 23 october - Reisverslag uit Silleda, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu

11 dag 23 october

Door: JoopenJP

Blijf op de hoogte en volg Jean-Pierre

23 Oktober 2008 | Spanje, Silleda

Wij zitten met zijn tweeen tegelijk verhalen te schrijven waardoor soms de intro gek kunnen overkomen. Mogelijk gaan we nog verhalen aanvullen door de een of ander. Toch proberen we de logica te blijven volgen.

We vertrekken uit Castro Dozon van hier uit is het nog een kleine 70 km lopen.
De auberge, om jullie een voorstelling te geven, bestaat uit een 3 tal units a la Moens keten.

Wij waren gisteravond vrij laat aangekomen, dus de was drogen werd een probleem. Maar er was een geluk in de keten zat een airco dus ook heating. Deze aangezet en de was er voor gehangen en een raampje licht opengezet, er waren nog 6 andere personen dus zij konden eveneens mee profiteren. Wij waren op een bepaald moment in bed gekropen en ook de anderen gingen te bed. Een persoon moet gedacht hebben wat is het hier warm, laat ik alles maar uitzetten en het raampje dichtdoen. Wat later bemerkten wij dit omdat de temperatuur deze nacht onder het vriespunt kwam en dan blijkt zo´n Moens keet toch niet al te warm te zijn. Gelukkig bleken er een aantal zaken toch gedroogd te zijn en konden wij de was rond 8.30 uur er toch afhalen. Mijn zweetshirt was aan de onderzijde nog nat maar ja gedurende de dag zal dat niet veel beter worden. Dus toch maar angetrokken en op weg naar het eerste bakje koffie.

Daar hebben we wat koeken ingekocht voor onderweg en daarna op stap.
Vandaag was een prachtige dag lopend door een matig glooiend landschap waar op een bepaald moment de rust werd verstoord door enorme grote zandwagens. We liepen tegen de uitbreiding aan van een nieuwe snelweg. Gelukkig had men voor de Camino gangers hier rekening meegehouden er was een goede nieuwe route uitgezet, dat is volgens JP wel eens anders. Door deze onderbreking is pas goed te zien hoe men door het veld loopt want regelmatig kruisen wij deze nieuwe snelweg. Niet alle dagen zijn spectaculair maar sommige zijn precies goed om het gevoel van het lopen te benadrukken en dit is zo´n dag. We naderen het plaatsje Laxe waar we een menu del dia nemen.
Het vreemde is, het smaakt voortreffelijk, maar wij zitten vol terwijl we het gevoel hebben dat we moeten eten. Vermoedelijk komt dit door het feit dat wij deze dag wat vreemde eettijden hebben aangenomen.

Langzaam lopen we de plaats Silleda in waar we eerst de bibliotheek opzoeken om onze info op het web zetten. Foto´s plaatsen lukt niet om dat de beheerder ons stelt dat de computers enkel worden gebruikt voor informatie, althans zo begrijpen wij het.
Na plaatsing gaan we nog een kleine 5 km verder naar de auberge en dan hebben we er weer een kleine 35 km opzitten. Nog twee grote of drie kleine stapdagen zijn wij verwijderd van Santiago.

Nog vele peligrino groeten,
Joop&JP

• 23 Oktober 2008 - 17:53

Nancy:

jullie verslagen gelezen. heb er om gelachen.heel anders danin portugal.maar goed jullie zyn er byna.het ga jullie goed en tot wederhorens

• 24 Oktober 2008 - 19:19

Nikki:

hoi ome jp, hier is een berichtje van mij, op mijn nieuwe laptop!! zo te horen gaat het wel goed daar. Succes nog met de laatste kilometers.

• 24 Oktober 2008 - 20:00

Linda:

zo te lezen zullen jullie nog goed moeten doorstappen, willen jullie de eindstreep halen; of wordt er nog gesmokkeld?
    als de temperatuur binnen in die kerkers rond het vriespunt is, hoe warm is het dan buiten? aangenaam?
    dat zijn weer al 3 vragen, dus
    heren.....adios en stap goed door!