7e dag 19 october - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu 7e dag 19 october - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu

7e dag 19 october

Door: JoopenJP

Blijf op de hoogte en volg Jean-Pierre

21 Oktober 2008 | Spanje, Puebla de Sanabria

Het busverhaal.

Wij hadden besloten op zondag met de bus te gaan naar bovengenoemde plaats om vandaar met de trein naar Laza te gaan. Reden: Nog te veel KM voor te weinig dagen. Na goed overleg hadden wij dit besloten.

Wij gevraagd aan een lokaal persoon, de kruidenier, wanneer er een bus komt op zondag hij vertelde ons tussen 09.30 en 10.00 uur en vertelde er ook bij waar men moest gaan staan om de bus te doen stoppen.
Voor alle zekerheid waren wij om 08.30 uur reeds bij de busstop. Wij waren op tijd kan je wel stellen. Op of rond 10.00 uur komt de bus er aan, de chauffeur zwaait en laat ons verbaast achter. Op dat moment komen er woorden uit onze mond die ik hier beter niet kan noteren.

Op dat moment realiseren we ons dat we 2.5 uur staptijd kwijt zijn inhalen doe je die nooit meer. Daarom maar te voet naar ons zg buseinde.Dus weer over de N525 op weg naar Peubla de Sanabria. Ik kan jullie vertellen dat gaat vervelen dus op een bepaald moment hebben we de originele route weer opgepakt.

We arriveren ter plaatse en een oudere man, beheerder van deze privado auberge wacht ons op. Na inschrijven en betalen en niet andersom mogen wij ons begeven in de Auerge. Hier staat ook een wasmachine maar deze mochten wij niet gebruiken, nee de was diende met de hand in de daarvoor bestemde wasbakken gedaan te worden. Voor het overige kan gesteld worden dat deze Auberge een 5 sterren verdiende. Aan de overzijde was een prima restaurant gelegen waar we ook gebruik van hebben gemaakt. Telkens vragen we of er een mogelijkheid is tot internetten en ja hoor men vertelde ons, op het station, dus wij op weg.
Let op dit is 2km opklimmend en 2 km terug alsof we al niet voldoende gelopen hadden. Je komt boven en wat denk je gesloten, niet het perron maar wel de lokatie met de computers. Fijn dan maar terug. Wij hadden in deze plaats meer verwacht daar het volledig draait op het toerisme wat ook duidelijk waarneembaar is. Terug bij de Auberge gaat het licht tweemaal uit bij ons en in het gebouw.
Wel terusten en tot morgen

Groeten,

Joop&JP