6e dag 18 october - Reisverslag uit Mombuey, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu 6e dag 18 october - Reisverslag uit Mombuey, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu

6e dag 18 october

Door: JoopenJP

Blijf op de hoogte en volg Jean-Pierre

21 Oktober 2008 | Spanje, Mombuey

Wij zijn er weer, op de computer, gelukkig kunnen we weer alles kwijt van de afgelopen drie dagen we gaan er voor. We konden terecht op het plaatselijke gemeentehuis, prima geregeld, zou dit bij ons ook kunnen?

De reis.
We hebben een alternatieve route genomen i.v.m. tijdgebrek gaan we over N525 richting Mombuey. Eten in de berm en de KM verdwijnen spontaan onder onze voeten.
De auberge die we als eerste tegenkomen ligt een 9 tal km voor het einde. Deze auberge gelegen in Rinegro de Puente is prachtig er is zelfs een wasmachine. Nu kunnen we eens overschakelen van handwas op een grote machine was. Na kort overleg gezien de tijd en de resterende kilometers besluiten we door te gaan het is nog vroeg 13.00 uur. Er restten ons nog slecht een 9 tal KM. Na uitgebreid te hebben gegeten, men moet weten dat wij altijd behoorlijk wat voorrraad meenemen, gaan we verder. Na een 100mtr stelt JP de vraag: ¨Joop, heb jij het routeboekje¨. `Nee`. roep ik en terwijl ik dat zegt realiseer ik mij dat ik dat heb laten liggen in de voorgaande auberge, gelukkig slechts 500 mtr terug. Met volle bepakking al hardlopend terug. De deur was op slot natuurlijk, gelukkig werd er vermeld waar de sleutel te doen halen en zo kwam het boekje weer terug in onze handen. Op dat moment dacht ik weer terug aan Portugal. De snelweg passerend gaan we de laatste 9 km door een grote grasvlakte. Hier worden koeien en vooral stieren nog door een originele koewachter geweid. Wij moesten door deze starende EL TORROS gaan, wij hebben maar niet gezwaaid. Aankomend in het dorp, nabij een door de tempelridders gestichtte kerk, lag onze auberge. Deze auberge was zeer primitief, 1 douche ,wc en 11 bedden.
Hier ontmoetten wij een persoon van 45 jaar die al jaren door Europa trok dat ging ons toch wat te ver over 9 dagen gaan wij weer naar huis.

In dit dorp weer de normale inkopen verricht en ´s avonds uit eten in een plaatselijk restaurant wat in onze ogen geen restaurant mag heten. Alles wordt over het algemeen op het platteland nogal snel opgediend. Dat houdt in dat wanneer je nog aan het eerste bezig bent het tweede gerecht reeds wordt opgediend. Het toetje is altijd pudding, yoghurt of koffie na. Alleen de eerste twee is iets uit een kuipje wat wij thuis ook zouden doen, rechtstreeks uit de winkel dus. Het is blijkbaar voetbal wat de klok slaat deze week en dat is toch wel wat beter dan stierenvechten. Alhoewel als je de lijn zou doortrekken lijken voeballers ook wel op torreadors het verschil zit hem in het schoppen niet in het steken.

Groeten
JOOP&JP

• 21 Oktober 2008 - 09:24

Caroline:

het is toch geen waar zijn he............
    we zaten er al op te wachten, opa joop vergeet weer wat hahaha
    gelukkig niet al te ver terug lopen. (wij pakken je auto wel)haha

nou een goede reis verder

groetjes caroline