16 oktober 4e dag - Reisverslag uit Granja de Moreruela, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu 16 oktober 4e dag - Reisverslag uit Granja de Moreruela, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu

16 oktober 4e dag

Door: JoopenJP

Blijf op de hoogte en volg Jean-Pierre

16 Oktober 2008 | Spanje, Granja de Moreruela

Zo, vandaag zitten we in een bibiotheek in het plaatsje Tamara.
Het ding werkt nog met Window´s 1625 en is zo rap als een naaldslak. Er zit zelfs geen scrollmuis op !!

Goed, gisteren zijn er in de auberge nog 3 pelegrino´s bijgekomen, een Spanjaard een Italiaan en een Duitser.
Volle bak in het kleine hokje.
Joop had zich in een voorkamertje geplaatst met een appart deurtje dus hij zat lekker rustig.
We hebben gegeten in het aanpalende café - cantina Perfect- lekker en goed onder het genot van de eerste helft Belgie-Spanje. Mooie wedstrijd ik weet echter nog niet hoe het is afgelopen.Bij rust was het 1-1.

We zijn om 7 uur opgestaan en direct op pad in de schemering. Nu worden alle paden en pijlen dubbel gecheckt..we hebben ons lesje geleerd.

Het was een supper route tot zo'n 10 Km van de eindbestemming, toen kwamen de elastiekwegen weer om de hoek kijken. Je ziet het einde niet en hoe verder je loopt hoe verder het einde weg lijkt. Als je achterom kijkt lijkt het of je in een spiegel kijkt, hetzelfde als de voorkant.

Ik hoop dat we eens een moderne PC aantreffen. We hebben prachtige foto´s gemaakt, zelfs een actiefilm is gemaakt!!

J.P

Vanaf nu gaan we weer proberen ieder zijn eigen impressie weer te geven van de tocht, die kan soms anders uitpakken maar dat maakt het voor jullie hopelijk ook wat leuker. Het is nu eenmaal zo dat twee mensen ook al kunnen ze het samen nog zo goed vinden ze mogelijk toch anders tegen de tocht aan kijken.

Dus laat ik maar beginnen met mijn eigen kamertje, het voordeel was dat ik vanmorgen in het volle licht alles kon inpakken terwijl JP dat in het donker diende te doen. Op stap en zoals JP al stelde goed kijken naar de pijlen maar met ons hoofdlampje om gaat het nu stukken beter.
Toen we zo´n twee uren verder waren besloten we te gaan eten, want we zorgen er steeds voor dat wij bij aankomst weer eten inslaan voor de volgende stapdag. Dat alle bestaat uit worstjes, kaas, appels, sinaasappels, kiwi, brood, ham de goede spaanse wel te verstaan, dus je ziet verhongeren doen we niet. Zoals JP al stelde de tocht was over de eerste 20 km prachtig zeker de tocht langs de rivier die we pal aan onze linkerkant hielden. Al klimmend naar een hoogte van zo´n 700 meter kwamen we langs eikenbomen. Deze waren rondom hun stam omgewroet door wat wij denken everzwijnen, die naar truffels aan het zoeken waren. Misschien is onder jullie iemand die hierover een andere mening heeft, laat het ons dan weten.
Hiervan heeft JP een filmimpressie gemaakt, jammer dat dit nu niet is te plaatsen. Eindelijk naderen we een dorp na 20 km en gaan direct onze voorraad aan vullen bij de plaatselijke kleine maar gezellige winkeltjes. De ander gaat dan naar de bakker en we ontmoeten elkaar dan weer in de bar voor het bakje koffie en een koude cola.
Om een indruk te geven hoe ouderwets de kroegjes zijn tot nu toe, hier een kleine uitleg: als je naar de WC wilt dan moet je in deze zaak buitenom via een poortje naar het toilet, wel is alles netjes.

Nu we weer voldoende vocht bij ons hebben kunnen we de laatst 6 km door het droge en voor deze tijd van het jaar hete vlakte verder gaan. En met de temperatuur zit het wel goed 28 gr.
Aangekomen in de nu wel heel kleine Auberge waar nu, op dit moment een kleine 6 personen zitten. Er kunnen ook 4 paarden of ezels worden geplaatst de voederbakken onder het afdak laten dit zien. Onderwijl ga ik de was doen en wel op de ouderwetse manier, zoals vele Spanjaarden voorheen, in een open publieke wasplaats. De wasmachine aanwezig, heeft geen toevoerslang voor water en zoals jullie weten dan werkt het apparaat niet.

Nog even een korte uitleg over de werkverdeling ik doe de was JP hangt op, heeft zich ondertussen gedoucht waarna ik ga douchen. Hierna maakt de een of de ander een soepje klaar en gaan we even ons inwendige mens versterken.
Daarna een computer zoeken en daarna op naar een platselijk restaurant om een prima maaltijd te nuttigen.

Ik sluit af met nogmaal vele groeten aan ieder.

Joop&JP

• 16 Oktober 2008 - 17:09

Mario:

België heeft vlak voor tijd nog met 1-2 verloren van jullie Spaanse vrienden.
    Nederland heeft er in Noorwegen een benauwde 1-0 zege uit weten te slepen.

Veel wandelplezier vanuit een regenachtig SvG.

Mvg, Mario en Sandra

• 17 Oktober 2008 - 08:55

Nancy:

hoi mannen alles goed hier weer redelyk .hoe is het met je stem,leer nog elke dag by.mis jullie .kus