14oktober dag 2 - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu 14oktober dag 2 - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu

14oktober dag 2

Door: JoopenJP

Blijf op de hoogte en volg Jean-Pierre

16 Oktober 2008 | Spanje, Zamora

De dag van gisteren nog in gedachten, trekken we de reis nog even door.

We gaan deze morgen naar het busstation om van Salamanca naar Zamora te worden gebracht. Hier willen we de werkelijke reis aanvangen. Om 06.00 opgestaan en opweg naar het station. Daar aangekomen eerst een prima ontbijt genomen, bocadillo altijd heerlijk en een kop koffie. Het inwendige is gedaan en voldaan stappen we naar het ticket bureau. Nu geen problemen meer, ticket gekocht en op weg naar de meer dan 24 mogelijkheden om op te stappen. Wij moeten slechts lijn 2 nemen om te kunnen vertrekken. In 1 uur rijden we naar Zamora waar we normal 2 dagen over zouden hebben moeten wandelen. Dat scheelt een flink stuk toch. Nu zullen sommigen onder jullie denken aan al die verhalen die JP ooit wel eens afstak over die "foefelaars", maar dat zijn wij toch niet? Waarom hebben wij dit gedaan, simpel als je weet dat het lopen van Salamanca naar Zamora enkel en alleen maar uitgedroogde lanbouwvlakte laat zien hebben jullie een klein idee waarom we dat hebben gedaan. Uiteindelijk willen we toch Santiago lopend bereiken.

Dus op weg naar Montamarta en het begint gelijk al goed, vorig jaar hebben we al geschreven dat alle wegen in Spanje op de schop worden genomen nou dus ook hier. De weg die we moesten volgen een kleine 10 km liep alleen langs de grote baan N630 (4 baans weg)Laat ik het voorzichtig stellen daar word je niet vrolijk van. Maar met alles wat met de Jaques te maken heeft, wordt dat altijd weer gecompenseerd met iets wat je dan niet verwacht. We komen in een onooglijk dorp met een prima, aan de buitenkant niet om aan te zien, restaurant. We werden als kleine vorsten behandeld. Een prima salade, bestaand uit olijven,tomaten,tonijn en nog vele andere lekkere groenten. Dit was nog maar als voorgerecht. Daarna frites en varkenslapjes 3 stuks en dat alles doorgespoeld met heerlijke koele coca-cola en dat alles voor 20 euro voor ons 2 wel te verstaan.

Daarna op pad door de al eerder beschreven meseta zoals de vlakte hier wordt genoemd. Doorstappend komen we in Montamarta aan waar ons een Auberge wacht die we eerst ontdoen van alle vuiligheid die er nog ligt van de vorige bewoners. Drie zakken vol o.a. bananenvellen en andere fruitzaken. Je kunt je voorstellen dat er al aardig wat vliegen binnenzaten. JP pakt de spuitbus ter hand en spuit alles onder zodat de deuren een voor een kunnen worden gesloten. Wij gaan op stap naar het restaurant om een heerlijke koel biertje te gaan drinken en eens rond te kijken achter een computer, maar zoals jullie al hadden bemerkt geen te vinden. Daarom het dorp maar in om daar toch verder te vragen, nee was telkens het antwoord, ons Spaans naar het vragen voor dit soort zaken gaat ons steeds beter af. Daarom maar boodschappen gedaan in een klein allimentacion, zodat we straks heerlijk buiten kunnen eten. Het wordt donker om acht uur. Na een uur heerlijk buiten te hebben gezeten besluiten we naar bed te gaan, geen vliegen meer gezien. Rond half tien ogen dicht en pitten wat denk je om elf uur roept JP mij toe:"hoor jij niks", ik stamel nog half slapend van "nee". Wat blijkt om 11.00uur staat er nog een peligrino op de deur te rammen het is een ijzeren deur en dat geeft behoorlijk wat galm. Na dit te hebben opgelost gaan we eindelijk slapen om morgen rond zes uur weer op te staan.

Groetjes aan al die ons volgen en jullie reacties worden zeer op prijs gesteld.

Joop&JP

• 16 Oktober 2008 - 17:06

Yannick:

hallo sportieve Opa.Ik ga morgen naar de lego beurs in zwolle.We gaan met de trein!! Ik heb een boek van oma gekregen!van iedereen een dikke kus !!!!!!
    Behalve van m'n vader, want die is verkouden!!!

• 16 Oktober 2008 - 18:00

Joep:

hoi opa
    ik ben joep van hecke
    opa van hecke ik ben trots op jou!!!mlifq*02=8
    dikke kus joep
    *********************
    hallo opa joop
    joep heeft dit met hulp van papa en mama getypt naar jou helemaal alleen.

zo te lezen aan de verhalen van jullie hebben jullie het weer reuze naar jullie zin
    als er een bericht komt geven we het ook weer door aan oma zodat zij ook weer op de hoogte is van alles

van uit sas van gent
    GA ZO DOOR
    we kijken uit naar de volgende mail

groetjes en zo als joep als zei opa
    een goede reis verder

groetjes en een dikke kus van jordy caroline joep en keano

o ja dat is wel even leuk om te zeggen
    keano staat helemaal los dus wie weet loopt hij wel naar je toe als we jullie komen halen eind van de trip
    doei doei doei