15 oktober dag 3 - Reisverslag uit Granja de Moreruela, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu 15 oktober dag 3 - Reisverslag uit Granja de Moreruela, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu

15 oktober dag 3

Door: JoopenJP

Blijf op de hoogte en volg Jean-Pierre

16 Oktober 2008 | Spanje, Granja de Moreruela

Goedendag thuisfront.
na 2 dagen eindelijk internet gevonden. Echter onder voorbehoud, slechts een half uur beschikbaar.
Joop is begonnen met dag 1 en 2 terwijl ik snel de belevenissen van dag 3 zal melden.

Gisterenavond om 21:oo uur lagen we al in ons mandje. De dorpen die we langskomem liggen in een groot hol van Pluto.
Nergens is er iets te doen, nergens internet vaak zelfs geen café om een kopje koffie te drinken.

De wegen zijn van kiezels zulke die wij gebruiken om er beton van te maken, loopt zeer lastig. Temperatuur is s´morgens rond de 5 graden, loopt op naar de 30 en zakt dan weer, in de loop van de avond.
Om 20:00 uur is het donker tot s´morgens 08;00 uur.

Vanochtend zijn we om 06:00 uur opgestaan in onze alberge in Montamarta, en zijn in het donker op pad gegaan.
Na 5 Km zijn we mis gelopen, net als vorig jaar verkeerde kant het bergje op, juist naar boven in plaats van er omheen. Dit koste ons 1,5 uur en zo,n kleine 8 Km. Deze verloren km's haal je nooit meer in. Daarom besluiten we maar om bij de jachthut maar eerst eens uitgebreid te lunchen. Hierna gaan we verder oppad om via een prachtig rivierdal met daaroverheen nog mistige flarden. Uitstekend, boven de mist ontwaren we de contouren van de oude ruine van een nog door de ridders van Santiago gebouwd fort,kasteel. Veel later wanneer we dichterbij komen zien we hoe indrukwekkend dit moet zijn geweest. Aan dit alles is af te lezen de macht en rijkdom van deze orde.

Verder op komen we in een klein dorp waar we vlug een cola en water inslagen. In dit dorp moet ook een auberge gelegen zijn tevens dient het cafe ook als restaurant. Later vernemen we van een andere peligrino dat hij hier een ernstig maagprobleem had opgelopen en zijn reis heeft moeten onderbreken.. Hiervan zijn wij gelukkig verschoond gebleven.
De dame in kwestie is zeer pelgrim ingesteld. We zien haar verzameling aan en deze laat vele spelden e.d. zien. Als ze de bladwijzer ziet die in ons boek zit met daarop St jaques, is ze ook maar wat verrukt deze te mogen krijgen. Wij vermoeden dat ze gebedjes prevelt van geluk, het zou ook zo maar iets anders kunnen zijn.

Vervolgens verder richting Tabara, maar daar zijn we niet geraakt, de batterijen liepen leeg, we worden ouder????

We zijn gestopt in Granja de Morreruela en overnachten in een mooie maar eenvoudige auberge. Deze auberge is voorzien van een plaatselijk cafe en restaurant. Het late eten bevalt niet altijd even prima, 21.00 uur is een tijd die voor Noord-Europeanen niet prima ligt. Dat merken we als we in bed liggen en onze magen onze slaaprust toch ernstig verstoort. Ook de dorst doet je wat vaker wakker worden. Hopelijk gaat het nog wennen.

Alles is goed met ons en van Joop en JP een knuffel.

Ik ga afsluiten , er staan hier 8 Spaanse dames te wachten die een computtercursus volgen op 2 PC´s en ik zit er op een te tokkelen, Joop zit op de andere.

Adios,
JP& Joop

• 15 Oktober 2008 - 14:25

Nancy :

hallo jongens heb jullie verslag gelezen wat een pech maar alles goedgekomen heb je smsjes ontvangen met behulp van caroline hier is het pokkeweer loop ze verder dikke kus

• 16 Oktober 2008 - 07:44

Mart:

hallo oudjes, ben weer thuis. Het zat niet mee, niet getreurd vanaf nu kan het alleen maar beter gaan.
    Wij waren ook de oudjes op de cursus, wel lekker gegeten en weer wat bijgeleerd.
    groetjes mart

• 16 Oktober 2008 - 10:29

Mandy:

net zoals vorig jaar gaat jullie reis weer gepaard met de nodige vrouwen die ongeduldig worden van jullie aanwezigheid. Houd het hoofd koel....denk aan thuis.
    mandy