13oktober dag 1 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu 13oktober dag 1 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu

13oktober dag 1

Door: JoopenJP

Blijf op de hoogte en volg Jean-Pierre

15 Oktober 2008 | Spanje, Salamanca

Aankomst Madrid.

Daar begint alles fout te lopen. We verlaten het vliegtuig en gaan naar de metro en vragen waar we naar toe moeten voor de trein naar Salamanca. Alles uitgelegd door de dame aan de balie en wij op weg met het voorgeschreven papiertje voor een ritje van een half uur. Daar aangekomen blijkt dat er vandaar in het geheel geen trein vetrekt, dus weer terug een half uur. Blijkt er de voorgaande dagen een staking geweest te zijn waardoor de service nogal traag verloopt. Wij in de wachtrij en na een half uur een ticket voor Salamanca. Alleen blijkt de eerste tein completos, wachten op de volgende van 17.25, de reis naar Salamanca duurt twee uur. Aankomst eindelijk om 20.30uur. Wij denken slim te zijn en willen doorreizen richting Zamora met de bus, dus op weg naar het busstation. Daar aangekomen blijkt het een nationale feestdag te zijn wat wij dus duidelijk niet wisten. Maar dat hield in dat de bus pas om 22.00 uur vertrok. Dit werd te gek daarom besloten we een taxi te nemen om ons te brengen naar de refugio,auberge waar wij om 21.00 uur aankwamen. Je kunt stellen dat we redelijk vermoeid waren en besloten maar niet meer te stappen. Was ook niet mogelijk daar de refugio om 22.00 uur sloot. Laat ik stellen dat we ook niet hadden gemogen, beheerder van de auberge stelde uitdrukkelijk vast dat hij de auberge om 22.00 uur sloot. Dat vonden wij achteraf toch wel jammer. Salamanca is tenslotte een wereldstad en herbergt tevens de oudste universiteit van Spanje. Ook was het nog eens een feestdag en dat alles bij elkaar geeft een stad toch wat extra kleur om te bezoeken.

Jammer moet ik later nog maar eens terugkomen.

We moeten stoppen daar er een clubje dames computerles krijgt en ik hier ook zonder mijn bril aan het typen ben, wat allemaal wat extra tijd neemt. Morgen zullen we indien mogelijk het 2e dag verhaal intypen allemaal tot horens.

Groeten,
Joop&JP

• 15 Oktober 2008 - 14:31

Rene Winne:

hier is alles ok wel veel regen heb 10 november een afspraak weet nog niet of ik hier zo lang kan blijven heb hier morgen een gesprek over grts rene

• 15 Oktober 2008 - 15:16

Dennis En Marloes:

gaat lekker jongens, vertraging, vermoeidheidsverschijnselen, zonder brilletjes typen,.... als dat maar goedgaat!!!!!

p.s. kunnen jullie niet gewoon aansluiten bij die cursus...

In ijzendijke stralen zeven zonnen,

groetjes, suc6 en veel plezier. Dw en M.

• 15 Oktober 2008 - 15:20

Gerard:

leuke smoes om niet te moeten stappen , staking , nationale feestdag !!!!
    Morgen zal het wel regenen zeker , geen probleem toch!! busje komt zo !!! busje komt zoooo !!!
    Voordeel , je neemt dus nooit de verkeerde afslag .
    Nadeel!! als Joop nu iets vergeet kan hij het echt wel vegeten.

Gr Gerard

• 15 Oktober 2008 - 18:01

Sandra & Tante Linda:

Hallo, ja feestdagen hebben ze overal,extra rustdag voor de mannen dan. En nu schema in de war?? Een extra uurtje stappen dan maar morgen. Geniet er maar van!!! Geniet ook nog maar extra van de zonnestralen, hier is jammer genoeg de herfst begonnen.

dikke x Tante Linda en Sandra

• 16 Oktober 2008 - 10:26

Mandy:

hoi, daar
    slechte start is hopelijk niet de trend voor de rest van de reis.
    Nou ja alle begin is moeilijk.
    Veel plezier verder,met alles wat jullie nog tegen gaan komen.
    Kus mandy