De 11e dag Olveioa - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu De 11e dag Olveioa - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jean-Pierre Winne - WaarBenJij.nu

De 11e dag Olveioa

Door: JoopenJP

Blijf op de hoogte en volg Jean-Pierre

25 Mei 2007 | Spanje, Madrid

Een tocht van toch dik 35 Km.
10 Km over bospaden en bergpaden,vervolgens smalle asfaltwegen overgaand in heuvelachtig landschap.
De laatste 15 Km. waren echter bijzonder zwaar. Asfalt en geen enkel fouragepunt. Dat alles met een temperatuur van 30 graden. Geen eten of drinken te krijgen.
Aangekomen in een mooie auberge, maar gelegen in het hol van Pluto.
Niets in de buurt buiten een klein restaurantje. ( gelukkig).Een suppermercado op 4 Km. , maar daar loop je echt niet meer heen.

Velen van de Caminogangers zijn op dat laatste stuk kapot gegaan, onvoldoende drinken en eten bij !!
Gelukkig hebben we de discipline om steeds eten en drinken bij te vullen wanneer er iets is verbruikt. Er zijn gasten om 21:00 binnengekomen, totaal opgebrand terwijl wij toch redelijk fris om 14:30 uur binnen waren.

Morgen weer een redelijk tripje , mogelijk maken we er weer een superlange van, maar dat zal van diverse dingen afhangen.

J.P.

Nu JP het meeste van de bijzonderheden wel vertelt heeft blijft er meer iets van de sfeer over om te vertellen. Als je loopt moet je de discipline kunnen opbrengen om rustig doch doeltreffend met vocht om te gaan maar zo jullie al hebben kunnen lezen was dat op de laatste 15 km niet langer voorradig. De laatste 5 a 6 km hadden we nog een voorraadje van een kwart liter. Kleine slokjes nemend kwamen we aan in het grote dorp, Zandstraat model, aan. Gelukkig was daar een restaurant, cafe aanwezig wat ons direct voorzag van een dubbele cola koud. Sissend liep dit naar binnen geen keelgat rakend. Daarna richting Auberge die naar wij vonden een prachtig geheel vormde met het dorp. Een straat was volledig auberge: graanschuur, maisschuur enz dit alles geintregeerd tot een grote verspreide auberge alles overgoten in de prachtige kleur blauw. Steeds blijft het mij verbazen waarom mensen toch zo snel moeten vertrekken en dan bedoel ik vroeg om weer naar een andere auberge te gaan om daar weer in de rij te gaan zitten om binnen gelaten te worden. Als je alles goed beschouwt ga je toch voor het lopen en is de rest bijzaak. Natuurlijk moet je kunnen slapen maar dat moet of mag niet de overhand krijgen. Ik ga weer sluiten daar we zo meteen de nieuwe dag ook nog op het net gaan zetten. We zijn nu halfweg Finisterre.
Groeten,
Joop